Dit is de gloednieuwe Mitsubishi Outlander PHEV

6 minuten leestijd

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Motors Europe zet zijn productoffensief in de Europese markt voort met de presentatie van de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV, een SUV in het D-segment.

De nieuwe Outlander PHEV is speciaal ontwikkeld voor de Europese markt. Het dynamische, verfijnde model is voorzien van een volledig vernieuwde plug-in hybride aandrijflijn met een grotere elektrische actieradius. De auto heeft een indrukwekkend design en biedt een hoog niveau van veiligheid, comfort en kwaliteit om te voldoen aan de wensen van de Europese markt.

Sterk fundament

Mitsubishi bouwt met de vierde generatie van de Outlander PHEV voort op het sterke fundament van de internationaal zeer succesvolle vorige drie generaties. De Outlander was de eerste plug-in hybride SUV en Mitsubishi verkocht 200.000 exemplaren in Europa sinds de introductie in 2013. Het model is talloze keren onderscheiden. De vierde generatie Outlander is de tweede plug-in hybride versie. Die gaat verder waar zijn voorganger is gestopt en biedt een zeer hoog niveau van innovatie.

“De Mitsubishi Outlander opende het segment van de plug-in hybride SUV. Ons vlaggenschip keert nu terug op de Europese markt en neemt opnieuw een unieke positie in zijn segment in”, aldus Frank Krol, President & CEO van Mitsubishi Motors Europe. “De nieuwe Outlander is ontwikkeld voor Europa en combineert zijn indrukwekkende design met plug-in hybride techniek van de volgende generatie. Met een veel grotere elektrische actieradius, een ongelooflijke kwaliteit dankzij de omotenashi-benadering – het Japanse vakmanschap met nauwgezette aandacht voor detail – en een breed scala aan assistentie- en comfortsystemen. De nieuwe Outlander PHEV start de volgende fase in het productoffensief van Mitsubishi in Europa.”

Gedurfd en onderscheidend ontwerp

Het gedurfde, onderscheidende ontwerp van de nieuwe Outlander PHEV straalt zijn eigenzinnige, avontuurlijke karakter uit. Het Dynamic Shield is het kenmerkende gezicht en van opzij gezien geven de horizontale, gespierde lijnen de Outlander PHEV extra stabiliteit. Aan de achterzijde zorgt het fraaie zeshoekige motief in combinatie met de horizontale achterlichten niet alleen voor stijl en stabiliteit, maar ook voor kracht en optische breedte.

Het interieur straalt omotenashi uit – het Japanse vakmanschap met nauwgezette aandacht voor detail. Met een scherpe focus op materiaalgebruik en kleur voor een hoogwaardige kwaliteit met stilte en een gevoel van ruimtelijkheid. Mitsubishi heeft uitgebreid samengewerkt met de baanbrekende audiospecialisten van Yamaha. Het doel was om een vooruitstrevend audiosysteem te creëren om de inzittenden van de nieuwe Outlander PHEV een meeslepende geluidsbeleving te bieden.

Grote elektrische actieradius

De geavanceerde aandrijflijn van de Mitsubishi Outlander PHEV voegt met zijn grote elektrische actieradius (tot wel 86 km) een nieuwe dimensie toe aan het begrip elektrificatie. Het systeem is in de praktijk nog efficiënter en dus nog beter te gebruiken dan ooit, met een naadloze acceleratie in combinatie met een stil en dynamisch rijgedrag.

Mitsubishi voorziet de nieuwe Outlander PHEV van de meest geavanceerde passieve en actieve veiligheidssystemen die de inzittenden veiligheid en bescherming van topklasse bieden. Daarnaast behoren ook de nieuwe benadering van de constructie van de carrosserie, De meest innovatieve bestuurdersassistentiesystemen en elektronica om de bestuurder op de hoogte te houden van de actuele toestand van zijn Outlander PHEV.

Daarbij verleent Mitsubishi acht jaar of 160.000 kilometer garantie en met de toewijding aan service geeft dat klanten extra gemoedsrust. De productie van de Mitsubishi Outlander PHEV start eind 2024 in Mitsubishi’s fabriek in het Japanse Okazaki.

Design Mitsubishi Outlander PHEV

Het gedurfde, onderscheidende ontwerp van de nieuwe Outlander PHEV straalt een eigenzinnig, avontuurlijk karakter en zelfvertrouwen uit. Het combineert de nieuwe looks met een knipoog naar Mitsubishi’s erfgoed en de klassieke Pajero. Het front van de Outlander, met het zogenoemde Dynamic Shield, is het kenmerkende gezicht van de auto.

De bovenste koplampen ogen met hun technologie met hightech adaptieve leds futuristisch en zorgen voor herkenbaarheid en optimaal zicht. De onderste koplampen, die voorzien zijn van maximaal twaalf leds, passen de lichtbundel automatisch aan op de situatie op de weg. Daarmee zorgen ze voor optimale verlichting zonder tegemoetkomend verkeer te verblinden. Sequentiële richtingaanwijzers geven de Outlander PHEV niet alleen een dynamische uitstraling, ze vergroten ook de zichtbaarheid voor andere weggebruikers.

De zijkanten van de Outlander PHEV hebben nadrukkelijk horizontale vormen, met gespierde spatbordranden en de prominente Jet Tail Fin – de C-stijl in de vorm van de staartvin van een vliegtuig – die dynamiek toevoegt en de daklijn als het ware laat zweven. De krachtige schouderlijn geeft de Outlander PHEV een stabiele indruk. De vormen van de carrosserie van de Outlander PHEV hebben een robuustheid alsof ze zijn gehouwen uit een massief blok metaal. Het design van de lichtmetalen velgen – 18 of 20″ – versterkt de elegantie van de Outlander PHEV.

De achterzijde wordt gekenmerkt door de zogenoemde hexaguard horizon, die maximale stabiliteit, prestaties en zelfvertrouwen uitstraalt. Net als bij de voorzijde staat ook bij de achterzijde het erfgoed van Mitsubishi centraal. Het zeshoekige motief drukt kracht uit en is geïnspireerd op de achterklep van de iconische Pajero, een klassiek model van Mitsubishi, dat is opgenomen in de Japanse Automotive Hall of Fame. De led-achterlichten volgen het Grand Horizon-design, dat stabiliteit uitdrukt door het T-vormige ontwerp.

Elke uitvoering –versterkt het ontwerp en karakter van de nieuwe Outlander PHEV. Met het uitgebreide assortiment accessoires kan de koper zijn persoonlijke accenten toevoegen. Er is te kiezen uit 7 carrosseriekleuren – waarvan 4 bij de hogere uitvoeringen in combinatie met een zwart dak – om de nieuwe Outlander PHEV nog meer eigen persoonlijkheid te laten weerspiegelen. De nieuwe metallic kleur Moonstone Grey voegt een opvallende blauwe gloed toe aan het effen grijs door de interferentie van blauw licht te combineren met gereflecteerd licht van aluminium. De kleur bestaat uit vier lagen die zorgen voor een diamantachtige glans.

Het interieur van de Outlander PHEV weerspiegelt de omotenashi-benadering – het Japanse vakmanschap met nauwgezette aandacht voor detail en gastvrijheid. De kenmerkende ‘Mitsubishi-touch’ legt de nadruk op comfort, gebruiksgemak, zicht en zichtbaarheid. Door slimmer design is er meer interieurruimte gecreëerd en presteert de nieuwe Outlander PHEV beter op het gebied van het onderdrukken van trillingen. Dat verhoogt het comfort en versterkt de stilte en rust in de auto.

Alle fysieke aanraakpunten in het interieur van de Outlander PHEV – het stuurwiel, de versnellingshendel, draaiknoppen, schakelaars, en de handgrepen – geven een betrouwbaar en solide gevoel. De digitale elementen – het instrumentenpaneel, het optionele Head Up Display en het infotainmentsysteem – zijn intuïtief te bedienen.

Een onderdeel dat constant wordt gebruikt, maar zelden wordt genoemd, is de binnenspiegel. De Outlander PHEV is voorzien van een geavanceerde, frameloos, digitale binnenspiegel die beter zicht biedt. Wanneer het – vanwege achterpassagiers, bagage of omstandigheden – moeilijk is om de situatie achter de auto te overzien, kan de bestuurder het beeld van de achteruitrijcamera in de binnenspiegel bekijken, zodat hij veilig achteruit kan rijden.

Mitsubishi past hoogstaande technologie toe in de voorstoelen om het comfort en de functionaliteit te vergroten. Met verwarming en ventilatie, massagefuncties en extra ondersteuning geven de stoelen een premium gevoel. Mitsubishi creëert in de Outlander PHEV een rustige, luxe ruimte voor de voorste inzittenden, met afwerkingsmaterialen, kleuren en hoogwaardige stiksels die zijn afgestemd op die van het dashboard en de portierbekleding en met doordachte opbergruimtes en subtiele sfeerverlichting.

Het interieur van de Outlander PHEV baadt in natuurlijk licht door het grote panoramische zonnedak, dat ook nog kan worden geopend om frisse lucht binnen te laten. Het 93 centimeter lange en 70 centimeter brede paneel geeft een gevoel van openheid en ruimte.

Comfort, veelzijdigheid en gebruiksgemak zijn de bouwstenen van de Outlander PHEV. De in de verhouding 40:20:40 gedeeld neerklapbare rugleuning van de achterbank biedt flexibiliteit. Wie extra bagageruimte nodig heeft, kan eenvoudig met een hendel de leuning in delen platleggen. Met de rugleuning omhoog biedt de nieuwe Outlander PHEV met 495 liter méér bagageruimte dan voorheen, met de gehele rugleuning plat groeit de ruimte tot 1.422 liter. Ook de grotere opening van de achterklep maakt het gemakkelijk om (veel) bagage in en uit te laden. De kofferklep is volledig op afstand te bedienen, met zowel je voet als handzender.

PHEV Aandrijflijn

De Outlander PHEV is verder doorontwikkeld en de plug-in hybride aandrijflijn is volledig vernieuwd. Daarmee is de elektrische actieradius groter, reageert de auto even snel als een volledig elektrische auto op het gaspedaal en biedt hij meer verfijning voor stilte in het interieur.

De aandrijflijn omvat een efficiënte viercilinder benzinemotor, twee krachtige elektromotoren, een grotere lithium-ionbatterij en een shift-by-wire transmissie. Het vermogen is ten opzichte van de Outlander PHEV van de vorige generatie ongeveer 36 procent hoger. De aandrijfbatterij heeft een capaciteit van 22,7 kWh, zodat de nieuwe Outlander PHEV nog langer in EV-modus kan rijden zonder hulp van de benzinemotor. Volgens de officiële WLTP-test is de actieradius in de elektrische modus van 86 kilometer. Daarnaast heeft de Outlander ook een grotere benzinetank.

De voorste elektromotor levert 85 kW vermogen en 255 Nm koppel; de achterste levert 100 kW en 195 Nm. Die laatste is voorzien van een geïntegreerde motorregeleenheid en neemt daardoor minder ruimte in.

Ook de efficiëntie van de nieuwe Outlander PHEV is verhoogd. De grotere batterij kan een continu vermogen leveren dat 108 procent hoger is dan die van de vorige generatie, dankzij de verminderde interne weerstand in de batterij. De nieuwe vloeistofkoeling zorgt ervoor dat het batterijpakket zijn volledige potentieel kan leveren voor krachtige acceleraties en een stil rijgedrag, ongeacht de weersomstandigheden.

De Outlander PHEV is uitgerust met een warmtepomp, waardoor het stroomverbruik vermindert, ook als de klimaatregeling actief is. De warmtepomp draagt ook bij aan de grotere elektrische actieradius, zelfs bij koud weer.

De verbrandingsmotor is een doorontwikkelde motor op basis van de vorige generatie Outlander: 2.360 cm3, 16 kleppen en DOHC. Uitlaatgasrecirculatie, uitgebreide koelkanalen en een geïntegreerd uitlaatspruitstuk zijn nieuw om het brandstofverbruik te verlagen en de prestaties te verbeteren. De 100 kW en 203 Nm sterke benzinemotor werkt naadloos samen met de elektromotoren in de aandrijflijn voor een schokvrije, dynamische rijervaring. Het systeemvermogen bedraagt 225 kW/302pk. De benzinetank is vergroot tot 53 liter, zodat de totale actieradius nóg groter is als elektrisch en hybride rijden wordt gecombineerd. De officiële WLTP-cijfers zijn nog niet bekend in afwachting van definitieve homologatie. De voorlopige cijfers zijn: brandstofverbruik 0,8 l/100 km, CO2-emissie 18/19 g/km. In totaal zou je een bereik kunnen hebben tot 844 kilometer*. (Voorlopige cijfers)

De prestaties van de Outlander PHEV zorgen voor de nodige rijdynamiek en maken het rijden nog prettiger in het dagelijkse verkeer. Het grotere vermogen maakt een acceleratie van 0-100 km/u in slechts 7,9 seconden mogelijk, waardoor ook bijvoorbeeld invoegen op de snelweg vlotter gaat.

De Outlander PHEV kiest zelfstandig de beste rijmodi voor elk moment: EV-modus, Series Hybrid-modus en Parallel Hybrid-modus. Elke modus is ontworpen om onder bepaalde omstandigheden een optimale rijervaring te bieden.

  • EV-modus: puur elektrisch rijden bij lage en middelhoge snelheden
  • Series Hybrid-modus: benzinemotor genereert elektriciteit wanneer nodig, bijvoorbeeld tijdens accelereren tegen een helling op
  • Parallel Hybrid-modus: de elektromotor en de verbrandingsmotor werken samen bij constante hoge snelheid
  • De bestuurder kan via vier eenvoudig te selecteren opties ook handmatig bepalen hoe de Outlander PHEV de energie gebruikt:
  • Normal: optimaliseert automatisch EV/Hybride-aandrijving
  • EV: volledig elektrische aandrijving, wanneer het laadniveau van de batterij voldoende is
  • Save: geeft prioriteit aan het behouden van het laadniveau van de batterij
  • Charge: laadt de batterij op

Als het toch tijd is om de batterij op te laden, kan de gebruiker kiezen voor het gemak en de efficiëntie van thuislaadopties of gebruikmaken van openbare laadinfrastructuur met een hoger vermogen. Daarvoor is de Outlander PHEV voorzien van een snellaadfunctie. Dit is Type 2- als CHAdeMO-aansluiting. Voor extra gemoedsrust is een vergrendelingsfunctie ingebouwd, voor extra veiligheid tijdens het laden bij een openbaar laadpunt. En om de Outlander PHEV volledig te integreren in het leven van de gebruiker is hij geschikt om indien nodig stroom te leveren aan het huis (vehicle-to-home).

Onderstel

De nieuwe Outlander PHEV geeft ongelooflijk veel zelfvertrouwen achter het stuur. Met de intelligente S-AWC (Super All Wheel Control) voor maximale grip in elke situatie, keuze uit zeven instellingen die passen bij de omstandigheden en behoeften van de bestuurder, vernieuwde onderstelcomponenten, verbeterd stuurgevoel en betere feedback biedt de Outlander PHEV stabiliteit, prestaties en nog betere rijeigenschappen.

De nieuwe Outlander PHEV is 4.719 mm lang, 1.862 mm breed en 1.750 mm hoog. De wielbasis bedraagt 2.704 mm. De verbeterde S-AWC omvat de nieuwste state-of-the-art systemen, ontwikkeld op basis van ervaring uit de rallysport. Dat geeft de besturing een hoge mate van voorspelbaarheid. Dat is mede te danken aan de plaatsing van een elektromotor op beide assen, voor optimale verdeling van het koppel over voor- en achterwielen – wat niet is te bereiken met conventionele 4WD-systemen met een aandrijfas. De technologie zorgt voor een compromisloos plezierige rijervaring, ongeacht het wegdek.

De Outlander PHEV biedt keuze uit zeven rijmodi, afgestemd op uitstekende prestaties op elk wegdek en onder alle omstandigheden: NORMAAL, ECO, POWER, TARMAC, GRAVEL, SNOW en MUD. Elke modus is eenvoudig en intuïtief te selecteren via de centrale draaiknop in het interieur. Het systeem zorgt voor een veilig gevoel, zelfs onder de zwaarste omstandigheden.

De basis voor onderstel en aandrijving zijn de herziene wielophanging en stuurinrichting. Banden, schokdempers en vering zijn allemaal afgestemd op optimaal comfort, terwijl de elektrisch bekrachtigde stuurinrichting met dubbel rondsel is ontworpen voor een lichtere besturing bij het parkeren en voor meer feedback bij gemiddelde en hoge snelheid.

De verfijnde wegligging en het speelse stuurkarakter van de Outlander PHEV wordt versterkt door de zeer stijve lichtgewicht aluminium componenten van de wielophanging. Dat biedt gewichtsreductie én een comfortabel, stabiel en consistent rijgedrag. De multilink wielophanging omvat voor en achter lichte maar zeer stabiele draaipunten, een holle stabilisatorstang voor extra stijfheid bij een lager gewicht en uit gesmeed aluminium vervaardigde onderste draagarmen vóór en bovenste draagarmen achter. In de wielophanging zit ook een hydraulische bus in de onderste draagarm aan de voorzijde en een dwarsdrager die vibraties onderdrukt voor een soepeler rijcomfort.

De verbeteringen aan het onderstel van de Outlander PHEV zorgen ook voor betere remprestaties. De auto is voorzien van grotere remschijven dan de vorige generatie, voor meer remvermogen. De remmen zijn lichter en geven een veilig en betrouwbaar gevoel tijdens bij vertragen op hoge snelheid – dat is te danken aan de geventileerde remschijven voor en achter met een diameter van 350 mm.

Digitalisering en connectiviteit

Digitalisering en connectiviteit spelen een steeds grotere rol. Daarom zijn in-car services een essentieel aspect in de nieuwe Outlander PHEV. Die is voorzien van technologieën die gemak en functionaliteit bieden via het Head Up Display. Deze draadloze weergave van het dashboard in de voorruit.

Mitsubishi voorziet de Outlander PHEV van een – in samenwerking met Yamaha, een gerenommeerde fabrikant van audioapparatuur, ontwikkeld – geavanceerd audiosysteem: Dynamic Sound. Het systeem, met standaard acht of optioneel twaalf luidsprekers, is speciaal afgestemd op de akoestiek van het interieur en biedt een premium en meeslepende geluidservaring die elke rit nog comfortabeler en aangenamer maakt.

Vanaf de bestuurdersstoel is de toegenomen digitalisering in de nieuwe Outlander PHEV duidelijk zichtbaar. De volledig digitale 12,3” instrumentendisplay van hoge resolutie achter het stuur omvat een TFT-kleurendisplay. Het verregaand aanpasbare scherm is bijzonder goed afleesbaar en biedt een uitgebreide keuze aan informatie.

Op het Head up display kan de gebruiker switchen tussen twee weergavemodi – klassiek en verbeterd – voor audio- en navigatie-informatie. Het energiestroomscherm biedt inzicht in het vermogen dat de verbrandings- en elektromotoren leveren. Alles is intuïtief toegankelijk via de knoppen op het stuur. De digitalisering en connectiviteit in het interieur gaan verder met de extra 12,3” Smartphone-link Display. Het hoge resolutie 1.280×720 touchscreen en de verbeterde interactieve grafische interface bieden een aantrekkelijke en luxueuze gebruikservaring. Het systeem biedt snelle toegang tot de meest relevante informatie voor de bestuurder. Dat kan door verbinding te maken met TomTom Live Services voor realtime verkeersinformatie en Google Places API voor de nieuwste locatiedatabase.

Inzittenden kunnen hun persoonlijke digitale wereld meenemen in de Outlander PHEV dankzij draadloos Apple CarPlay en Android Auto. Daarmee hebben ze toegang tot hun favoriete instellingen en alle compatibele apps die klaar zijn om onderweg te gebruiken. De batterijduur van mobiele apparaten is geen probleem dankzij de snelle en efficiënte, draadloze 15W Qi smartphone-oplader.

Met zoveel functies binnen handbereik – waaronder een overvloed aan audio, van muziek tot podcasts – biedt de nieuwe Outlander PHEV talrijke geavanceerde audio-opties. In samenwerking met het reeds genoemde Yamaha transformeren Dynamic Sound Yamaha Premium en Dynamic Sound Yamaha Ultimate het interieur in een privéconcertzaal voor een unieke geluidservaring in de Outlander PHEV.

Dynamic Sound Yamaha Premium en Dynamic Sound Yamaha Ultimate combineren de kracht van acht resp. twaalf luidsprekers, inclusief de subwoofer, en dubbele versterkers. Dat alles is ontwikkeld op basis van Yamaha’s ultieme consumentenelektronica: de NS-5000-luidspreker.

Yamaha’s geluidsmeesters hebben de systemen perfect afgestemd op de akoestiek in het interieur van de Outlander PHEV. Het systeem kan zich aanpassen aan omstandigheden met volumecompensatie voor de rijsnelheid (Premium & Ultimate), de airco en eventuele regen (Ultimate) . Dat zorgt onder diverse omstandigheden voor een zo helder mogelijk geluid.

Het minimaliseren van afleidingen voor de bestuurder is cruciaal. Het spraakgestuurde bedieningssysteem in de Outlander PHEV – met het activatiewoord “Hallo Mitsubishi” – biedt toegang tot allerlei functies zonder dat de bestuurder de ogen van de weg hoeft te nemen.

De nieuwe Outlander PHEV profiteert van MITSUBISHI CONNECT, de connectiviteitsdienst die de digitale omgeving van de bestuurder integreert in zijn of haar auto. Veiligheids-, beveiligings- en comfortfuncties zijn te bedienen via de bijbehorende app. Die app houdt de gebruiker op de hoogte van de status van zijn auto via statusrapporten en waarschuwingen en biedt functies als afstandsbediening van de portiervergrendeling, instellen van de binnentemperatuur, autozoeker en de mogelijkheid om routes naar de navigatie te sturen.

Veiligheid, gemak en comfort

De Outlander PHEV stelt een nieuwe maatstaf voor passieve veiligheid met een veel sterkere carrosserie in combinatie met een volledig pakket actieve veiligheidsfuncties ter bescherming van inzittenden en andere weggebruikers. De carrosseriestructuur van de Outlander PHEV is versterkt met ultrasterk staal op belangrijke plekken en meerdere structuren die botsenergie beter verdelen en absorberen. Het interieur is voorzien van acht airbags en ISOfix-bevestigingspunten voor kinderzitjes.

Het voorkomen van ongevallen en het beperken van de gevolgen als er toch iets gebeurt, is de essentie van de reeks geavanceerde assistentie- en veiligheidssystemen in de Outlander PHEV. Die systemen gebruiken de informatie die talrijke sensoren in en op de auto verzamelen voor een 360°-overzicht van de situatie rondom de Outlander PHEV.

Elk systeem is ontworpen om de veiligheid en het comfort te maximaliseren, de bestuurder gemoedsrust te bieden en de reis zo ontspannen mogelijk te maken. De systemen maken gebruik van ultrasone sensoren en radar- en cameratechnologie. Die helpen obstakels te ontwijken, waarschuwen de bestuurder of treffen ontwijkende maatregelen om aanrijdingen te voorkomen of de impact daarvan te beperken.

De bescherming van voetgangers is verbeterd door het Forward Collision Mitigation-systeem (FCM), een op radar gebaseerd autonoom noodremsysteem dat de weg voor de auto ‘leest’ om de veiligheid te maximaliseren. FCM houdt ook rekening met voetgangers en fietsers en heeft uitgebreide opties om de bestuurder ook op kruispunten te assisteren. Het is een van de vele geavanceerde technologieën die de nieuwe Outlander PHEV, zijn inzittenden en andere weggebruikers beschermen.

Andere systemen zijn Rear Automatic Emergency Braking, Blind Spot Warning met Lane Change Assist, Lane Departure Warning, Advance Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition en Driver Monitoring System. Daar is het Driver Attention Monitor-systeem nog bij gekomen. Dat systeem analyseert het stuurgedrag van de bestuurder voortdurend en waarschuwt hem zodra hij minder alert is, met optische en geluidswaarschuwingen – zodat elke rit veilig verloopt.

De Outlander PHEV heeft ook een assistentiesysteem voor het trekken van een aanhanger: (TSA) Trailer Stability Assist. Dat systeem controleert continu het slingeren van de aanhanger en remt indien nodig een of meer wielen van de auto af om de stabiliteit te herstellen. Zo nodig remt het alle vier de wielen af en schakelt het motorvermogen uit tot de controle op het voertuig weer is hersteld.

Indien het ergste scenario zich voordoet, is met de eCall-functie de hulpverlening nabij met slechts één druk op de knop. Daardoor wordt er automatisch contact gemaakt met de hulpdiensten.

Mitsubishi Service Commitment

Zoals alle auto’s van Mitsubishi wordt ook de nieuwe Outlander PHEV in Nederland geleverd met de Mitsubishi Service Commitment, die het volgende omvat:

  • 8 jaar/160.000 km garantie
  • 12 jaar anti-corrosiegarantie
  • 8 jaar/160.000 km batterijgarantie
  • 8 jaar pechhulp (Mitsubishi Assistance Package)

Prijzen Mitsubishi Outlander PHEV

De Mitsubishi Outlander PHEV is leverbaar vanaf € 51.990.