Werken bij Ursem Barten: Service adviseur Anne
5 minuten leestijd
Bij Ursem Barten zijn we altijd op zoek naar gemotiveerde collega’s die ons team willen versterken. Anne, een van onze service adviseurs, geeft een inkijkje in haar dagelijkse werkzaamheden. Anne werkt sinds november 2023 bij onze vestigingen in Alkmaar en Purmerend, ze vertelt enthousiast over haar rol en wat het betekent om onderdeel te zijn van het Ursem Barten team.
Een Typische Werkdag als Service Adviseur
“Mijn dag begint met het ontvangen van klanten die hun auto komen brengen voor onderhoud of reparatie,” legt Anne uit. “Ik neem de sleutels in ontvangst en zorg ervoor dat klanten verder kunnen met een leenauto of vervangend vervoer. Gedurende de dag informeer ik klanten over eventuele extra werkzaamheden aan hun auto en aan het einde van de dag halen ze hun auto weer op. Daarnaast komen er vaak klanten aan de balie met vragen die ik beantwoord.”
Anne benadrukt dat de belangrijkste verantwoordelijkheid van een service adviseur is om ervoor te zorgen dat klanten zo goed en tevreden mogelijk worden geholpen. “Het is ook essentieel dat de administratie op orde is” voegt ze toe.
“Het meest uitdagende aspect van mijn werk is dat we met verschillende automerken en talloze auto-onderdelen werken,” zegt Anne. “Dit maakt het werk soms complex, maar ook ontzettend interessant.”
Waarom Ursem Barten?
Op de vraag waarom ze graag bij Ursem Barten werkt, antwoordt Anne: “Het team is heel hecht en iedereen helpt elkaar. Daarnaast krijg je de kans om op andere vestigingen te werken, waardoor je weer nieuwe collega’s leert kennen en werkt met andere automerken.”
“Klanten onderschatten mij soms, maar zijn extra blij als ik ze kan helpen met hun technische vragen.”
“Goed luisteren is cruciaal. Je moet samen tot een conclusie en oplossing komen om de klant zo tevreden mogelijk naar huis te laten gaan,” zegt Anne. “Als jonge meid krijg ik vaak technische vragen die ik altijd probeer te beantwoorden. Klanten waarderen het dat ik altijd bereid ben te helpen. Klanten onderschatten mij soms, maar zijn extra blij als ik ze kan helpen met hun technische vragen.”
Anne gelooft sterk in het belang van een positieve uitstraling: “Ik ben erg enthousiast over mijn werk en probeer altijd mijn waardering uit te spreken naar mijn collega’s. Complimenten geven draagt bij aan een positieve sfeer.”
Anne sluit af met een advies voor toekomstige sollicitanten: “Mocht je erachter komen dat deze functie toch niets voor jou is, zijn er genoeg andere mogelijkheden binnen het bedrijf. Ursem Barten is een leuk bedrijf met veel kansen in verschillende functies.”
Opzoek naar een carrière binnen de automotive?
Wil jij ook deel uitmaken van ons hechte team en aan de slag gaan als service adviseur? Bekijk dan onze vacatures en solliciteer vandaag nog. Wie weet verwelkomen we jou binnenkort bij Ursem Barten!