Met deze samenwerking is Hyundai een van de eerste autofabrikanten die gebruikmaakt van de unieke diensten van &Charge. Berijders van een EV van Hyundai die Charge myHyundai gebruiken, sparen met het &Charge-loyaliteitsprogramma bonuspunten die ze kunnen gebruiken voor gratis opladen bij openbare laadstations. Het loyaliteitsprogramma wordt geïntroduceerd in vijf landen; behalve Nederland zijn dat Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
De berijders van een EV van Hyundai verdienen de bonuspunten, ‘&Charge Kilometres’ genaamd, door via het &Charge-platform feedback te geven over de openbare laadstations waar ze hun auto hebben opgeladen en over hun ervaringen daar. De bonuspunten worden verzameld in de &Charge-app. Die punten kunnen ze inwisselen voor tegoedbonnen, waarmee ze vervolgens via de Charge myHyundai-app gratis bij openbare laadstations hun Hyundai kunnen opladen. De verzamelde feedback wordt gebruikt om de kwaliteit van de publieke laadinfrastructuur te verbeteren.
De samenwerking van Hyundai en &Charge moet bijdragen aan de vlotte integratie van opladen bij openbare laadpunten in het dagelijks leven van EV-rijders – een cruciale factor voor de acceptatie van e-mobiliteit. Het partnerschap met &Charge is ook belangrijk in het kader van Hyundai’s visie ‘Progress for Humanity’: het streven van Hyundai naar universele mobiliteit, een emissievrije samenleving en een duurzame toekomst door middel van innovatie en samenwerking.
‘Met de samenwerking met &Charge helpt Hyundai e-mobiliteit en het opladen van EV’s nog betaalbaarder te maken voor onze klanten’, zegt Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing and Product van Hyundai Motor Europe. ‘Ook benadrukken we met dit partnerschap onze inzet voor het stimuleren van het gebruik van EV’s in Europa.’